diumenge, 18 d’octubre del 2009

Comarca: Vallès Oriental.
Alçada: 1.706 m.
Desnivell: 523 m.

Aquest cap de setmana li ha tocat el torn al Turó de l'Home i Les Agudes, que aprofitant que està a prop l'un de l'altre els he fet d'una tirada.

L'ascensió comença al Pla de Mon a 1'8 km del Coll de Sant Marçal. Des d'aquest punt només cal creuar la carretera i anar seguint les maques vermelles que van guiant per dintre d'una fageda, la tardor s'hi fa notar, el terra és ple de fulles marrons i a la tarda el sol entra tímid entre les branques creant un ambient força especial, val la pena aturar-s'hi una estona.

Nosaltres peró continuarem pujant fins al peu de la mole rocosa de Les Agudes, la vorejarem per la dreta sempre seguint les marques vermelles i utilitzant les mans en alguna ocasió. Finalment ens trobarem amb el GR 5.2 just avanç del coll de les Agudes.

Des del coll anirem seguint el GR que ens portarà planejant fins a la base del Turó de l'Home on només ens cal pujar fins al cim no trobaren un gran vèrtex geodèsic i una bona colla de fites.

Pel descens desfarem el camí fins al coll de les Agudes, des d'aquí podem acabar de desfer el camí de pujada o seguir l'itinerari de les agudes.

Us deixo el mapa i unes quantes fotos:

Vista de Les Agudes des del Pla de Mon:

Cami per la fageda:

GR 5.2 al coll de les Agudes direcció Turó de l'Home:

Turó de L'Home des del GR:

Al cim del Turó de l'Home amb Les Agudes al fons:

Matagalls des del Turó de l'Home: