diumenge, 18 d’octubre del 2009

Comarca: Segarra.
Alçada: 854 m.
Desnivell: 54 m.

Avui per compensar l'excursió del Montseny he anat cap a La Segarra al pujar al Turó del Galutxo.

L'excursió comença a al coll de coll de les Guixeres, a la carretera T-221 entre la Panadella i el trencall d'Aguiló. Durant tota l'estona estarem envoltats de gegantescos molins de vent.

Deixem el cotxe en una petita explanada que trobarem al coll, travessem la carretera i anem seguint una pista ampla i en molt bon estat que ens porta fins a l'ermita de Santa fe de Montfred i al cim del Montfred on trobarem un vèrtex geodèsic en mig d'un camp, la veritat és que la imatge és molt curiosa, i val la pena acostar-s'hi, que hi ha bones vistes.

Del Montfred anirem seguint la pista per la que veniem, primer baixa una mica i després anirà pujant i fent esses. Deixrem alguns trencalls que porten als molins fins veure el poble en runes de Montargull, arribat aquest punt, el cim que ens queda a ma dreta és el Turó del Galutxo.

Buscarem la part més baixa per pujar al cim, no hi a camí peró trobarem una petita fita al començar a pujar i al cim trobarem una fita en una clariana de bosc que ens indica que ja hem arribat.

A la baixada a qui li vingui de gust pot acostar-se al poble de Montargull, on hi ha alguna casa en runes i una ermita (que està tancada).

Aquí van el mapa i les fotos:

Primeres vistes del Montfred i Santa Fe:

Santa Fé de Montfred:

Vèrtex Geodèsic del Montfred:

Un parell de fotos des del cim del Montfred: