dimecres, 4 de novembre del 2009

Comarca: Baix Llobregat.
Alçada: 1.177 m.
Desnivell: 457 m.

Aquest Dimarts li ha tocat el torn a Montserrat i ja que hi era he aprofitat per pujar a l'Albarda i a Sant Jeroni.

El Primer cim ha estat l'Albarda Castellana, he sortit del monestir seguint el camí vell de Sant Jeroni passant pel pas dels francesos, pla dels ocells... Un cop el camí s'ajunta amb el que puja del Pla de les Taràntules, cal continuar camí de Sant Jeroni creuant un parell de vegades el torrent de Santa Maria i poc després agafar un trencall a l'esquerra marcat amb punts blaus i grocs. S'han d'anar seguint els punts blaus ja que els grocs porten a Collbató, de fet a l'inici del camí han posat un cartell que així ho indica. Acabem de pujar fins al cim utilitzant les mans en alguna ocasió.

Un cop al cim si fa bon dia podrem gaudir d'unes magnifiques vistes, que no va ser el meu cas, ja que un vent molt fort va fer que no hi estes ni cinc minuts ja que corria perill de sortir volant!.

Per la baixada si no teniu intenció de pujar a Sant Jeroni podem desfer el camí de pujada, o si no jo us recomano que improviseu amb el mapa una baixada nova, que hi ha moltes possibilitats!

Us deixo el mapa i alguna foto:

Pas dels Francesos amb el Gorro Frigi darrera:

Parada per fer un glop al Pla dels Ocells:

La tardor es fa notar en el camí:

El cim de l'Albarda amb Sant Jeroni al fons. El cartell que ens diu on estem està fet miques!:

La foto del cim (casi apunt de sortir volant!):

Flautats, Elefant i Prenyada amb les últimes llums del dia:

Apa dons ara només falta la segona part de la sortida: la pujada a Sant Jeroni.