diumenge, 8 de novembre del 2009

Tossal de la Baltasana

Comarca: Baix Camp i Conca de Barberà.
Alçada: 1.203 m.
Desnivell: 208 m.

Avui ha estat el torn del Tossal de la Baltasana, sostre compartit entre el Baix Camp i la Conca de Barberà.
Com ahir no varem anar a dormir el que es diu precisament d'hora i avui la meteorologia no pintava massa bé, he decidit pujar des de Prades, per on es pot accedir al Tossal bastant ràpid.

A l'entrar a Prades, després de passar la benzinera cal girar el primer carrer a l'esquerra, a partir d'aquest punt podem avançar una mica més amb el cotxe seguint les marques de GR, quan s'acabi l'asfalt (o abans, això va a gustos!) aparcarem el cotxe.

Des d'aquest punt només cal anar seguint el GR 171, primer per una ample pista que al poc es transformarà en un caminet entr un ombrívol bosc i després per una ampla pista que puja fins al coll del bosc.

Poc avanç del coll del bosc el GR deixa la pista (hi ha un cartell que ho indica), des d'aquí tenim l'opció ràpida que es pujar per un dret sender que s'enfila bosc amunt, o la llarga però jo crec que més bonica, que es fer la volta pel coll i pujar per l'altre vessant de la muntanya, passant per la font de la mina.

Per la baixada, jo he tornat pel mateix camí, ja que feia molt fred i vent, a més a més els núvols eren un xic amenaçadors. De totes maneres jo us recomano que un cop al cim agafar el mapa i improviseu una nova baixada, ja que hi ha moltes pistes i camins per la zona (si el temps us acompanya!).

Apa aqui us deixo el mapa i les fotos (que no son masses ja que al cim la boira m'ha acompanyat i les visrtes eren zero!):

Els inicis de la caminada:

La pista es converteix en camí:

Bifurcació cap al cim:

Les fotos al cim entre boires: